Capoeira, Conferências e Cantar - Reisverslag uit Martinópolis, Brazilië van Julia Strikker - WaarBenJij.nu Capoeira, Conferências e Cantar - Reisverslag uit Martinópolis, Brazilië van Julia Strikker - WaarBenJij.nu

Capoeira, Conferências e Cantar

Blijf op de hoogte en volg Julia

05 Oktober 2014 | Brazilië, Martinópolis

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets heb geschreven op m'n blog en in de tussentijd is er alweer zoveel gebeurd!

Om te beginnen had ik in het weekend van 12, 13 en 14 September een inbound orientation weekend van de Rotary. Met alle exchangestudenten van het district waar ik nu woon, D4510, hadden we 3 dagen lang allerlei presentaties en activiteiten bij Terrapark. Het weekend was echt super leuk, vooral omdat je zoveel nieuwe mensen leert kennen van over de hele wereld. Zo kon ik bijvoorbeeld goed opschieten met Courtney uit de United States en Martina uit Italië. Zij wonen allebei in Presidente Prudente, ongeveer 30 minuten van Martinópolis. Twee weken laten ben ik voor een paar dagen naar Prudente gegaan om bij Martina te logeren en leuke dingen te doen in Prudente.

Tijdens het Rotary weekend kregen we ook verschillende presentaties over de trips die je dit jaar met Rotary kan gaan doen. Zo heb je een trip die naar Rio gaat tijdens het carnaval, een trip die naar de iguaçu watervallen gaat, en eentje die naar Peru gaat. Ik ga de Grande Viagem doen, een reis van 14 dagen, waarin we verschillende super mooie stranden en steden van het noordoosten van Brazilië gaan bezoeken, en nog 4 dagen in de amazone zitten. 28 November begint de reis die ik samen met ongeveer 20 andere exchange studenten van mijn district ga doen en ik heb er super veel zin in!!

Afgelopen dinsdag was mama jarig, perfect getimed kwam die dag mijn kaart voor haar aan. Ik had de dag ervoor samen met Barbara het liedje All of me van John Legend opgenomen. Barbara op de gitaar en ik zong. Dit had ik naar mama gestuurd rond de tijd dat ze zou op staan 's ochtends, als verrassing. Barbara had ook een stukje van het liedje op haar instagram gezet, en we kregen een reactie van een man die hier een muziekstudio heeft, of we een keer langskwamen om te zingen!! Super vet.

Mijn Portugese lessen zijn inmiddels ook begonnen hier. Ik heb nu 2 uur per week Portugese les samen met een meisje uit Canada, Kennedy, die ook op uitwisseling via de Rotary is. Het gaat echt al super goed gelukkig! Wel merk ik dat, omdat ik sinds ik hier ben eigenlijk alleen maar in het in het Engels of Portugees praat, het soms lastig is om weer gewoon Nederlands te praten. Dat is dus wat minder haha..

Afgelopen woensdag was ik uitgenodigd om te komen kijken bij een Capoeira training. Een typisch Braziliaanse sport. Het is een combinatie van dans en vechtsport en het zag er echt mooi uit. Ze probeerden me ook te leren hoe je een bepaald belangrijk instrument van de Capoeira bespeeld, maar aangezien dat niet zo'n succes was koos ik ervoor de rest van de training gewoon te kijken in plaats van mee te doen haha..

Ik heb hier trouwens ook een ander nummer, mijn nieuwe nummer is +55 18 99804 5760.

Ik doe hier nu sinds een tijdje ook vrijwilligerswerk. Ik neem deel aan het Interact programma van de Rotary waarbij je op verschillende manieren probeert geld op te halen, bijvoorbeeld door op straat frisdrank en cake te verkopen, en dit geld schenkt aan een instelling in de omgeving. Zo gaan we binnenkort iets doen voor het bejaardentehuis in de stad.

Dit was zo'n beetje wat ik de afgelopen maand heb gedaan/meegemaakt. Ik wou nog graag even zeggen dat ik het super leuk vind om alle lieve berichtjes te lezen die mensen bij mijn blogs posten! Mijn blog is inmiddels al meer dan 1200 keer bekeken en het is fijn om te weten dat jullie het leuk vinden om te lezen wat ik hier meemaak! Ik weet nog niet zo goed hoe ik foto's hierop kan zetten, maar alle foto's zijn ook gewoon te vinden op mijn facebook!


xxx Beijos

  • 05 Oktober 2014 - 19:51

    Renate:

    Hai schat
    Wat ontzettend leuk weer om te lezen!
    Fijn hoor dat wij zo ook kunnen mee genieten van alles wat je beleeft.

  • 05 Oktober 2014 - 21:55

    Anja Beuting:

    Julia, superleuk je verslag. Nou de verrassingen voor je moeders verjaardag zijn heel goed aangekomen. We waren vandaag in Oldenzaal en hebben uitgebreid genoten van de verhalen. Ook de foto 'de kus' op facebook was prachtig.
    Veel succes verder en tot het volgende verslag!
    Groeten van OlafAnjaCasLoes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julia

Actief sinds 18 Juli 2014
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 5051

Voorgaande reizen:

26 Juli 2014 - 20 Juli 2015

Exchange Brazilië

Landen bezocht: