Meus primeiros dias no Brasil - Reisverslag uit Martinópolis, Brazilië van Julia Strikker - WaarBenJij.nu Meus primeiros dias no Brasil - Reisverslag uit Martinópolis, Brazilië van Julia Strikker - WaarBenJij.nu

Meus primeiros dias no Brasil

Blijf op de hoogte en volg Julia

29 Juli 2014 | Brazilië, Martinópolis

Dit is mijn 4e dag in Brazilië, en wat heb ik al veel meegemaakt!! Zaterdag 26 Juli om 4 uur 's ochtends ging mijn wekker en begon het grote avontuur. Mam en ik vertrokken om 5.30 naar Schiphol. Daar aangekomen troffen we pap en Maureen en hebben we even wat gedronken op het vliegveld en daarna afscheid genomen. Ik vloog samen met Laura, een meisje dat ik heb leren kennen via de Rotary en die ook voor een jaar naar Brazilië gaat. Het was een 12 uur durende vlucht en na 2 films, een aflevering criminal minds, 2 maaltijden en een heleboel geklets met Laura en een duitse jongen naast me waren we eindelijk geland in São Paulo. Nadat we de koffers van de band hadden gehaald liepen we naar de aankomst hal. Zenuwachtig en vol spanning natuurlijk keek ik om me heen om te zien waar mijn gastfamilie stond. Heel lief, ze hadden een groot spandoek gemaakt met mijn foto en de Braziliaanse en Nederlandse vlag erop met de tekst 'welkom in Brazilië'. Na een héél warm welkom en wat gegeten te hebben op het vliegveld reden we naar Martinópolis, de stad waar ik dit jaar woon. Het was 6,5 uur rijden maar ik heb de hele weg geslapen omdat ik zo moe was van de vlucht.

De eerste dag zijn Manu (mijn gastzusje) en ik naar Bianca gegaan, Manu's oudere nicht. Bianca's hond had 4 kleine puppy's gekregen en die gingen we bekijken. Heeeeel schattig. 's avonds kwamen Manu's vrienden- waaronder Joao, mijn gastbroer uit het tweede gastgezin en een jongen op uitwisseling uit Hongarije- bij Espeteria Dom na Brasa, het restaurant van de ouders van Joao. Hier verstaan ze onder een avond uitgaan bij elkaar zitten en eten en kletsen met z'n allen. Zo anders dan in Nederland waar je naar een discotheek of ander feest ofzo zou gaan. Wat me ook heel erg opviel in het begin is de manier waarop iedereen elkaar begroet hier, hier geven ze elkaar allemaal een zoen en een knuffel als je elkaar treft tijdens zo'n avond "uitgaan" en ook als je weer vertrekt.

Ook het eten verschilt heel erg van dat in Nederland, 's ochtends eten we cake met hele zoete koffie, en elke middag eten we bonen met rijst en vlees. 's avonds rond een uur of 20.00/21.00 eten we avond eten met vrienden.

Vanmiddag kreeg Manu een mailtje van de redactie van de krant in Martinópolis met de vraag of ze mij mochten interviewen voor hun krant, dat vind ik wel leuk dus ze hebben de vragen naar ons gemailt en ik heb ze beantwoord.

Vanavond ga ik naar mijn eerste Rotary meeting en ik kijk er heel erg naar uit om kennis te maken met iedereen daar :)!

Oja het weer hier is trouwens niet wat ik had verwacht, het is echt ijskoud!! Gisteren zaten we met vrienden buiten en ik had een lange broek aan, met een trui, een vest en daaroverheen nog een jas en nóg had ik het koud. Opzich wel logisch omdat het nu winter is in Brazilie, ze zeiden dat het weer volgende week beter word.

Dit is een klein gedeelte van alles wat ik de afgelopen dagen heb meegemaakt. De dingen die ik nog ga meemaken zal ik in mijn volgende blog, over ongeveer een maand, schrijven.

Xxxx Beijos

  • 30 Juli 2014 - 00:46

    Maureen Sprokkereef:

    Hoi Julia, wat goed om dit te allemaal te lezen en te volgen. Smaakt de zoete koffie in de ochtend? XXX Maureen

  • 30 Juli 2014 - 14:51

    Olaf:

    Dag Julia,
    Leuk om je eerste verslagje te lezen. Fijn dat de reis goed is verlopen. Wij zijn heel trots op ons nichtje in Brazilie. Maak je ook nog wat mooie foto's? Veel groetjes van ons! Anja, Olaf, Cas Loes.

  • 01 Augustus 2014 - 02:11

    Julia:

    Hoi Olaf, Anja, Cas en Loes,
    Ja ik ga zeker héél veel mooie foto's maken!! Die komen binnenkort ook op mijn blog te staan:).
    Groetjes,
    Julia

  • 01 Augustus 2014 - 02:17

    Julia:

    Hoi Maureen,
    Haha ja die zoete koffie is even wennen.. Maar wel lekker!
    X Julia

  • 16 Augustus 2014 - 10:36

    Raymond:

    Ik kan niet wachten tot je je volgende blog schrijft grote schat van mij!
    Kun je dat niet dagelijks of wekelijks doen...??
    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julia

Actief sinds 18 Juli 2014
Verslag gelezen: 575
Totaal aantal bezoekers 5038

Voorgaande reizen:

26 Juli 2014 - 20 Juli 2015

Exchange Brazilië

Landen bezocht: